Bosch BSGL32222 zwart, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BSGL32222 zwart, grijs op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Anoniem 18-03-2010
Geschreven voor: Bosch BSGL32222 zwart, grijs

---------- update review 18-03-2010 ----------
Ik heb al eerder een review over deze stofzuiger geplaatst maar moet deze na een week of zes toch herzien. De mogelijkheden en de vormgeving blijven voor mij onveranderd maar het gebruiksgemak van de stofzuiger is ronduit beroerd.

De zuigbuis is een centimeter of tien te kort waardoor de reikwijdte tegenvalt. Het grootste probleem is echter de bestuurbaarheid van de stofzuiger. Ik heb laminaat in mijn woning liggen en doordat de zwenkwieltjes van een dermate stug materiaal zijn gemaakt rijdt de stofzuiger echt overal tegenaan. Ik ben bang dat de duurzaamheid van de stofzuiger daardoor zal tegenvallen, na zes weken is hij al rondom beschadigd.

---------- oude review 09-02-2010 ----------
Ik heb deze stofzuiger gekocht vanwege het kapot gaan van mijn ouwe trouwe Nilfisk. Helaas had ik niet de financiële ruimte om opnieuw een Nilfisk te kiezen en dus was ik op zoek naar een goed(koop) alternatief. Ik ben een grootgebruiker van Bosch huishoudelijke apparatuur en dus viel mijn keus al gauw op deze Bosch BSGL 32222.

De prijs van deze stofzuiger is vriendelijk en hij wordt zeer compleet geleverd. Buiten de gewone combinatie zuigmond is er namelijk ook een parketborstel meegeleverd en ook een telescopische zuigbuis mag niet ontbreken. De 2200 Watt motor zorgt voor een zeer forse zuigkracht die traploos te regelen valt. Alle aanwezige filters (Bionic + motorfilter en Hepa filter) zorgen voor een schone uitblaaslucht en houden nare geuren tegen.

Het enige minpuntje dat ik tot nu toe heb ontdekt betreft de zwenkwieltjes, ze blijven soms één kant opstaan waardoor de stofzuiger soms moeilijk bestuurbaar is.

Kees333 23-01-2010
Geschreven voor: Bosch BSGL32222 zwart, grijs

Net in gebruik genomen.
Gekocht vanwege gewicht. Deze 3-serie is compacter en lichter dan welke merk dan ook. We hebben huis met trappen..
Stofzuigers zuigen tegenwoordig allemaal erg goed maar er gaat van alles aan kapot (ook Miele).
Voordelen:
- compact (licht en komt langs 26 cm breedte)
- redelijk lang snoer;
- HEPA filter + geurfilter + motorfilter
- extra parketborstel
- handzaam (ook stang!)
- hulpstukken onder handbereik
- parkeerstand (stang op stofzuiger te plaatsen)
- meer dan gemmddelde zuigkracht
- geen stofuitstoot (plus HEPA is dat extra anti-allergisch)
- stabiel
- iets sterkere motor (2200W) dan overige 3-serie modellen.
Nadelen:
- geen blits design
- relatief veel herrie
- luchtuitvoer aan bovenzijde (nadeel?)
- duitse Bosch-site vermeld slechts wekelijks gebruik (?)anders 6 of 7 serie kopen.
- kap van stofzuiger (om zak te vervangen b.v) lijkt niet zo degelijk; rest trouwens wel.
- HEPA-filter niet uitwasbaar; vervangen na 1 jaar
- oprollen van snoer kan soms wat haperen (even-aan-trekken en-dan-gaat-ie-vanzelf-constructie)

Ik denk dat je ook de goedkoopste 3-serie kunt kopen en dan naar wens bijkopen:
HEPA-filter/ Bionic geurfilter en extra parketborstel
Maar dat weet ik niet zeker v.w.b. de filters.